Tură foto în Retezat şi alte noutăţi

Salutare tuturor! N-am mai publicat de ceva timp un articol pe blog, dar să ştiţi că n-am pierdut timpul. În primul rând vreau să vă anunţ că înscrierile la turele foto din acest an sunt deschise de ceva timp şi că vom da startul aventurilor foto în Munţii Retezat. Tura o voi face, ca şi anul trecut, împreună cu Şerban Sîmbotelecan, un bun prieten şi fotograf. Afişul e mai jos, iar conceptul, Ture Foto în Munţii României, e unul ce se va dezvolta pe viitor. Dacă o să fiu sănătos şi apt din punct de vedere mental, 2014 o să aducă lucruri frumoase pentru cei dornici să îmbine utilul cu plăcutul şi să-şi depăşească limitele fizice şi creative.

Cu scrisul merge bine şi vă invit să citiţi un interviu, sper eu frumos, pe care l-am făcut pe situl Lucky Compiler. E o platformă online care conţine gânduri şi idei de la oameni creativi din diverse domenii artistice. O să aflaţi multe lucruri nebănuite care vă vor folosi în propriile demersuri, aşa că acordaţi-i sitului un pic de timp. A, şi din interviu o să ştiţi şi ce muzică îmi place. Tot un articol foarte drag mie a fost de curând publicat pe Whytake, cea mai grozavă sursă de inspiraţie pentru fotografii de natură. Este de departe spaţiul virtual care aduce laolaltă cei mai talentaţi fotografi ai planetei. Şi mă bucur să fiu şi eu printre ei, iar cu fiecare vizită sunt motivat să muncesc mai mult. Urmează în curând încă un interviu pe româneşte şi alte articole la care am tot scris, dar pe care nu reuşesc să le aduc la final. Aşa e cu inspiraţia… vine când vrea, pleacă când o las eu.

De curând am terminat de citit un e-book grozav, A Photographer’s Vision: Namibia scris de Rafael Rojas. Cu Rafael comunic de mulţi ani prin mesaje şi am legat o prietenie frumoasă la distanţă. Pe lângă faptul că e un fotograf foarte talentat, e şi un tip foarte de treabă. L-am luat şi la întrebări recent, într-un interviu care a apărut în numărul din martie al revistei online FOTO4all, la care colaborez cu mare drag şi spor. Vă recomand cu căldură revista. O puteţi susţine cumpărând un număr sau un abonament. Să mă întorc la cartea lui Rafael însă. O să scriu o recenzie în viitorul foarte apropiat, dar până atunci vă pot spune că e o resursă formidabilă pentru cei ce vor să treacă dincolo de fotografii drăguţe şi corecte din punct de vedere tehnic. Sunt abordate cu concizie şi claritate subiecte greu de explicat în cuvinte, dar de care ne lovim adesea în căutarea propriei expresivităţi şi viziuni. La un moment dat aveam impresia că gânduri pe care nu reuşeam să le articulez nicicum se aştern în faţa mea în cuvinte simple şi atât de uşor de înteles. Mi-a amintit întrucâtva de cărţile lui Bruce Percy, la care mă întorc mereu cu plăcere.

În ultimul timp aveam impresia că am pus fotografia în spatele unor lucruri mai importante care se întâmplă acum, dar îmi dau seama că nu-i aşa. Ea rămâne parte integrantă din viaţa mea. Şi ce fac în afara ei are de fapt o legătură strânsă şi deosebită cu imaginile şi cuvintele care urmează să apară. Nu sunt genul de fotograf care trage cel puţin 500 de cadre zilnic şi nici cel care fotografiază orice-i stârneşte curiozitatea umblând mereu cu aparatul la gât, dar atunci când o fac mă străduiesc să scot ce-i mai bun din mine şi să aduc în faţa privitorilor toate experienţele personale de până atunci, tot studiul, toţi oamenii care mă influenţează, toate călătoriile. Mă străduiesc mereu să vin cu imagini care conţin poveşti şi mesaje ce n-au nevoie de interpretarea cuvintelor, cu imagini care nu sunt doar estetice. O imagine frumoasă, am destule din astea şi văd prea multe zilnic, nu va fi niciodată de-ajuns decât poate pentru cei care pun forma înaintea conţinutului. Şi sunt din ce în ce mai mulţi astăzi, atât în rândul fotografilor, cât şi a privitorilor. O imagine cu adevărat bună e una ce trece prin timp şi spaţiu şi exprimă universalitatea frumuseţii ce ne înconjoară prin unicitatea celui care o realizează. O imagine bună e forţa cu care trăim viaţa.

Cam atât cu ştirile şi filosofia. O să revin. Aventuri şi proiecte mari sunt în pregătire.

afis_retezat_iunie13_v5

Acest articol a fost publicat în Anunturi. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

