Libertatea de a trai

V-ati intrebat vreodata ce inseamna de fapt fotografia pentru voi? Sau care este motivatia care sta in spatele lucrarilor voastre? Eu ma intreb frecvent asta. Mi se pare absolut necesar sa imi pun intrebari legate de imaginile mele si de viata care-mi graviteaza in jurul lor. Nu prea gasesc raspunsuri, dar asta-i un lucru bun. Altfel, cred ca m-as opri.

Pentru unii dintre noi e un hobby, pentru altii e un mijloc de a trai. Pentru unii e o metoda de a-si hrani ego-ul, pentru altii e un mijloc de relaxare. Unii vor doar sa se exprime si imaginile sunt o cale mai facila decat alte cai. Altii vor sa isi aminteasca mai bine aventurile pe care le-au trait. Pentru unii sunt toate astea la un loc.

Dar poate-i mai mult de-atat. Daca ar fi sa uit pentru o clipa de variantele de mai sus, as spune ca fotografia e un dar. Il primim aparent in mod intamplator, in drumul nostru plin de coincidente frumoase. Darul acesta ne ajuta sa fim. Sa ne gasim un scop, sa impartim momente, sa ne bucuram de simplitatea lucrurilor si a vietii. Toti primim astfel de daruri. Si uneori, in drumul nostru, le dam mai departe. Fie ca vrem noi sau nu, dar se intampla. Si ce bine ca-i asa.

Oricum am vedea fotografia si oricare ar fi motivele pentru care o facem, ea trebuie sa ne aduca bucurie, intocmai ca darurile pe care le primim de la oamenii dragi. Si noi trebuie sa o rasplatim prin gesturi simple, omenesti, aratand compasiune fata de lumea in care traim. Ca atunci cand oferim inapoi o imbratisare drept multumire.

Fotografia, ca orice alt demers care trezeste si inalta spiritul creator, e un dar. Darul care ne ofera libertatea de a trai. Sa avem grija de el si sa-l pretuim. Fiindca ne da sansa sa ne punem intrebari, sa fim curiosi, sa impartasim, sa zambim, sa iubim. Si asta ne face liberi.

Cold Sleep #1

Cold Sleep #1
Imagine din seria “Cold Sleep” pe care sunt nerabdator sa o continui toamna asta. Un click pe imagine va duce la intreaga serie.

Acest articol a fost publicat în Ganduri. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

9 răspunsuri la Libertatea de a trai

  1. Bogdan Epure zice:

    Frumos articol, ca de obicei. Dar m-am dus cu gandul la fotografii care nu-si publica fotografiile nicaieri. Si sunt fotografi foarte buni care totusi au decis sa nu faca expozitii si sa nu isi publice fotografiile pe internet. Le arata doar prietenilor, cunoscutilor si cam atat. Ce parere ai despre cazurile astea?

  2. Nami zice:

    Eu nu m-as fi gandit niciodata la asocierea dintre libertatea de a trai si fotografie. 🙂

  3. Aura Popa zice:

    Nu zici rau Bogdan. In Maroc localnicii daca te vad ca ii fotografiezi se supara rau deoarece considera ca le furi sufletul. Mi-a placut aceasta perspectiva pentru ca te face sa realizezi ca fotografia este fractiunea unei existente. Si e verosimila cu multitudinea variantelor de tranzit ale subiectului dar cu toate acestea este unica. Fotografia detine prin urmare informatia unui spatiu pe care l-ai locuit irepetibil. Iar asta pentru mine e un dar 🙂

  4. Andreea zice:

    Poate din acelasi motiv pentru care si eu iubesc sa scriu. Simti ca esti creator de eternitate. Lucrurile se vor schimba poate, lumea este in miscare, dar tu ai imortalizat acel moment in spatiu si timp, iar asta nimeni nu te poate face sa pierzi.

    Uneori simt ca ne putem influenta propriul destin prin povestile pe care le spunem in arta. Intr-un mod bizar, ne oferim singuri ceea ce natura nu a dorit sa ne dea, sau poate asta a fost modul ei special sa ne arate cine suntem.

    Keep it special!

  5. eu inca ma intreb daca conceptul de libertate poate fi acceptat in fotografie pentru ca de fiecare data cand realizezi o fotografie esti restrans de anumite cerinte pe care trebuie sa le respecti, de multe ori am incercat sa ies din zona asta a ”constrangerilor”, am incercat sa devin liber dar am cazut in zona ”asumarii actiunilor” rezultate din libertate.
    Prin urmare si libertatea actioneaza ca o constrangere asupra vietii, pentru ca odata ce ai ales sa fii liber esti responsabil de actiunile pe care le faci.

Lasă un răspuns

