Cuvinte

Mi-am tot spus ca intr-o buna zi voi invata limbajul semnelor. Mi se pare fascinant sa comunici fara vorbe rostite. Imaginile reusesc de minune sa faca asta. Fiindca imi permit sa vad dincolo de aparenta si de eroarea implicita a cuvintelor. Imaginile sunt ca niste destainuiri.

Cred totusi ca onestitatea prin cuvinte e un dar. De aceea gasesc o cel putin la fel de mare inspiratie in cei ce maiestresc prin simplitate cuvintele, fie ele scrise sau spuse, ca si in cei ce stiu sa interpreteze lumina si s-o transforme in magie si incantare. Si, oarecum neasteptat, pentru cineva care deseori nu e in stare sau nu vrea sa-si articuleze gandurile, gasesc cuvintele intr-o comuniune sincera si oarecum necesara cu imaginile pe care am din cand in cand sansa sa le realizez. E un soi de joc care imi permite sa ma descopar. Poate asa a fost si pentru cei dinaintea noastra, care astazi reusesc sa ne uimeasca atat prin imagini, cat si prin cuvinte.

Un cuvant, nu frumos sau elevat, doar venit din inima, poate sustine o imagine. Un cuvant poate sa ia privitorul de mana, sa-l indrume, sa-l faca curios. Imaginile ne poarta prin lumea a ceea ce nu are nevoie de explicatii, cuvintele ne arata intrarea. Insa imaginile trebuie sa fie despre idei, concepte, trebuie sa spuna povesti, sa transmita mesaje despre frumusetea universala a lumii din care facem parte (macar cateva din ele). Altfel, nu si-ar mai avea rostul. Si poate ca, pentru o mai buna intelegere a ceea ce sta in spatele unei imagini, e nevoie de cateva cuvinte.

Tineti un jurnal, notati-va ideile intr-un carnetel, scrieti pe fituici sau pe servetele, puneti cateva randuri langa imagini sau serii. S-ar putea ca, datorita cuvintelor, fotografia sa vi se imbunatateasca. Daca totusi decideti sa va faceti publice cuvintele, va rog eu mult sa nu aruncati in nimeni cu ele. La fel ca fotografia, si vorbele ar trebui sa aiba in spate un scop onorabil, insotit de un pic de bun simt si modestie.

Si eu si el, rataceam

Si eu, si el… rataceam

Acest articol a fost publicat în Ganduri. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la Cuvinte

  1. Bogdan Epure zice:

    Bune indemnuri. Eu de ceva timp imi notez undeva, pt mine, unele idei care imi vin in minte, unele maxime etc. Cred ca va fi fain sa le recitesc peste ani. Daca vor fi folositoare le voi impartasi si cu ceilalti.

  2. ultimulunicorn zice:

    Dorin, cred ca tu ţi-ai găsit drumul… 🙂

  3. Dorin Bofan zice:

    Va multumesc mult pentru ganduri.

  4. Laurentiu zice:

    Foarte interesanta imaginea,Dorin!Si da,se pare ca o imagine insotita de cuvinte poate valora mai mult…

  5. Dorin Bofan zice:

    Pai eu cred ca cei mai multi gandesc asa. Mai exista speranta pe lumea asta. 🙂

  6. ioana buta zice:

    Ce frumos! …” Va rog eu mult sa nu aruncati in nimeni cu ele „… Ce frumos!

Lasă un răspuns

