Inspiratie

Sunt o multime de factori externi care se lovesc intamplator sau voit de noi. Ii trecem inevitabil prin filtrul mintii si ne stimuleaza intr-un fel sau altul capacitatea de a crea, ne inspira. Cred ca cei mai multi din ei actioneaza la nivel subliminal si pacalesc cumva blocajele mentale create de prejudecatile noastre. E interesant cum atunci cand trec de noi, cand ii lasam in urma, uneori pare ca nimic nu s-a intamplat, alteori parca ne-a lovit trenul. Impactul difera, dar tot timpul are un efect. Cu conditia insa sa fim permisivi, sa avem in permanenta mintea deschisa, curioasa si sufletul salbatic si intrebator. Daca facem ceva dupa asta, depinde doar de noi. Daca decidem sa transformam acel incert care ne gadila mintea in ceva frumos care ne reprezinta, depinde doar de noi. Si cred ca hotararea de a-ti sufleca manecile si de a te apuca de treaba nu vine din minte, ci din suflet. Sufletul e cel care ia decizia, fiindca datorita lui punem pasiunea atat de esentiala creativitatii. Datorita lui suntem pana la urma inspirati.

Sa va dau acum un exemplu care pentru mine e pe cat de elocvent, pe atat de greu de explicat in cuvinte. E vorba de prieteni si cum ei, ca persoane, ma inspira in propriile demersuri. Am cunoscut oameni minunati pe parcursul vietii, oameni cu care rezonez in feluri neasteptate si care imi aduc de fiecare data zambete. Si cu cativa dintre ei am purtat discutii care mi-au deschis mintea, am impartasit idei, ganduri si am invatat. Si cu alti cativa, am transformat cuvintele, ideile, planurile, in calatorii si intalniri care mi-au schimbat viata. Am ras impreuna, am infruntat vremea potrivnica si salbaticia, ne-am facut griji, am mancat impreuna (e ceva magic in a imparti mancarea cu cineva), ne-am luat ramas bun, ne-am reintalnit cu emotie si multe zambete, am spus tot felul de prostii, am reflectat la lucrurile neinsemnate pe care le facem, dar si la cele minunate, am privit in liniste cerul instelat, am explodat in strigate de bucurie, am tacut nestanjeniti. Nu stiu exact cum mi-au influentat persoanele dragi fotografia, dar tind sa cred ca am devenit astfel mai pasionat, mai sincer cu mine, am acceptat mai usor faptul ca inca mai sunt limite si am imbratisat diversitatea. Ei m-au facut sa realizez ca trebuie sa fiu un pic mai bun, mai atent si mai rabdator. Datorita lor am luptat mai inversunat pentru lucrurile in care cred si care sunt acolo, in inima mea. M-am indreptat vazandu-i pe ei si am redescoperit copilaria. Si uite ca toate astea imi dau uneori inspiratia de care am nevoie, imi arata ca trebuie sa schimb ceva. Si incep sa fiu din ce in ce mai sigur ca lucrurile se leaga. Un suflet care lupta pentru a fi mai bun permite lucrurilor frumoase sa il atinga si sa il schimbe. Si un suflet care tinde spre excelenta va fi in cele din urma un suflet inspirat sa creeze ceva sincer si unic. Nu e asta neaparat o conditie, dar e un catalizator spre creativitatea venita din inima. Oricum, toate astea nu sunt nimic fara munca depusa pentru lucrurile in care credem. Asta e baza pe care se sprijina creativitatea si fara ea, putem noi sa fim inspirati si sa vorbim mult si bine, ca nimic nu o sa se intample.

Fiti inspirati de oamenii frumosi din jurul vostru si inspirati la randul vostru. Si da, treceti la treaba ca sunt multe de facut.

Shatter #4

Shatter #4
Click pe imagine pentru o versiune mai mare.

Acest articol a fost publicat în Ganduri. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Inspiratie

  1. Doru Oprisan zice:

    Despre drumul de la inspiratie la munca si, in final, la rezultat, se pot scrie romane. Daca ai inspiratie si treci la treaba, desigur 🙂
    In alta ordine de idei, de cateva zile, de cand a dat frigul, ma tot gandesc la pozele tale cu detalii din gheata si ma cam mananca talpile.. 🙂

  2. Dorin Bofan zice:

    Multumesc mult, Doru. Da, si eu ma gandesc la ele si abia astept sa pasesc din nou pe gheata. 🙂 Cand va veni vremea, te astept cu drag aici sa mergem impreuna. Am eu niste locuri faine chiar langa casa.

  3. Florentina P zice:

    Citesc cu sete ceea ce impartasesti tu aici cu noi, e o mangaiere pentru suflet si minte fiecare cuvant, pentru ca mai mult sau mai putin fiecare ne regasim. E minunat si fotografiile intregesc tabloul.

Lasă un răspuns

